mArI kaWAn-KAwAn

Sunday, 23 February 2014

1st time ke luar Negara



Assalamualaikum

Hanya menaiki pesawat air asia dari lapangan terbang LCCT dengan memakan masa lebih kurang 2 jam sudah mendatangkan keterujaan kerana buat pertama kalinya saya menyeberang dari sepadan Malaysia. Buat julung kali nya juga, kami  pergi bersama keluarga pakcik, ianya seolah2 ibarat ‘family trip’. Ketibaan kami di sambut oleh pemandu pelancong dan pemandu kenderaan. selepas itu percutian 3 hari (4 hari ke?) 2 malam pun bermula....

sila lahan gambar di bawah untuk mengetahui tempat yg dikunjungi.... =)


lcct


air terjun lembah anai, dikatakan airnya dapat menyerikan wajah


tasik singkarak, sekiranya anda tenggelam keselamatan anda tidak dapat dijamin




sarapan pagi yang simple




pusat dokumentasi dan informasi kebudayaan minangkabau, di sini anda akan diterangkan berkaitan dengan adat istiadat minangkabau, perbezaan adat pepatih dan temenggung



kawasan luar pusat tersebut


di sini anda boleh menyewa baju untuk bergambar....



pelamin perkahwinan minangkabau





antara kedai makan yang popular dikalangan pelancong



makanan minang yang sedap dan lazat..... gulai ikan yang menambat selera




kedai makan di atas air



masakan minang, sekiranya ingingkan minuman sejuk anda kena order n byr sendiri kerana tidak termasuk dalam pakej




pertama kali menunggang kuda di perkarangan intano basa pagaruyung



di hadapan istana basa pagaruyung, kaum2 ibu yang berniaga buah-buahan yang segar. buah avocado yg sgt besar pun ada di jual. malah di seberang jalan turut ada yg mnjual air dan buku2, seperti karya hamka.



menara ini dipanggil jam gadang, gadang membawa maksud besar


tempat membeli belah, iaitu pasar atas. amat berhampiran dengan kawasan jam gadang. banyak hasil kain sulaman dan telekung dijual di sini....


salah sebuah masjid di sana 


sebuah bas yang membawa remaja berlibur. comel kan?

kedai kopi, dibelakang nye ade pemandangan yg sgt cantik dan tak disangka2....



di sini juga ada kawasan bagi masyarakat india dan cina. ini merupakan kawasan bagi masyarakat cina


senibina masjid yg agak lain dgn malaysia


nampak tak menarik???

seronok sebenarnye...korg pergi baru taw

padang n bukit tonggi je pun...

poyos giler aku...hahahhalalalala

tahun lepas punya cite lak tu...huahuahuahua

bye....tata titi tutu..daaaaaaa





p/s: tEgURlaH dAn peRBETuLKAn laH sEkiranya Aku saLah....mmmmmuahhhh

No comments:

Post a Comment