Thursday 27 June 2013

SeDiaKan PAyung SeBeLuM hUjaN....



al kesah sewak tu kecil dahulu..... cewahhhh

suke beno time dulu nengok ade satu dua movie kat rtm 1 or 2 tu.... rancangan movie+guaman tu...lupe name nye...hehehehe

nak jadikan kesah..ade ler kes pergelodakkan rumah tangga, bila suami tak reti reti nak bg nafkah...

ye ler semua nak tuntut mesti kena ade bahan bukti...

tp nasib baik ler si isteri tu dah jadi tebiat nye akan senarai kan semua pembelanjaan harian nye start dr membujang sampai ler terbawak2 tabiat tersebut bila berumah tangga


so disebabkan segala resit2 yg disimpan maka dpt lah dia menuntut nafkah untuk anak2 nye


tp ialah naik teksi, bawak anak mkn kdai mamak....ade ke resit??? 


tp bukan semua org suka simpan resit kn kn kn kn?


tapi aku mmg simpan resit and buat kira2 budget belanjawan bulanan....



ni buku kira2 aku ek...bukan yg 555 tu k up sikit....tp x ler mcm korg tu siap fail2 gitu... aku kat jimat (bkn kedekut)



hehehe......"belanjalah dengan sebaik-baiknya".... =)

hahahhaa.....x de maknenye...lari gak budget tu....x pe lari ke perut...hehehe

senaraikan lah segala barang beserta bukti pembelian ok...

aku siap highlight kn lagi tarikh n jumlah pembelian...hahahha


 stepler selagi resit2 tu....hahahha.....

aku sorg je yg paham aku nye kira2 ni...kompem kome semua x paham


ni kalau cikgu akaun  aku masa sekolah aku tgk ni kompem angin satu badan....

silap2 dia ckp mcm ni "macam ni kamu buat kira2, sapa ajar kamu buat mcm ni, ade saya ajar kamu buat macam ni.........

hahahahhahahhahha (gelak jahat)

maafkan saya cikgu maafkan saya cikgu.......




p/s: tEgURlaH dAn peRBETuLKAn laH sEkiranya Aku saLah.....mmmuahhhh

2 comments:

  1. wahh simpan resit gak ek..akk dulu2 pun simpan tp makin hari makin byk smpi dah bulky sgt2 kat umah ni...dulu pergi kedai runcit pun akk mintak ngan pakcik kedai tu resit..dia geleng kepala je tgk..betul ke nak resit ni, dgn muka tak percaya dia tanya..muehehe..skrg akk simpan resit yg penting je cthnya resit pembelian brg2 yg mahal atau yg kalau rosak nak ditukar ada resitnya sbg bukti..kalau resit beli makan tu mmg tak simpan dah...hehe

    eh pjg pulak komennya..sori ;p

    p/s akk tgk ada je nama kk kat follower tu...tak ilang pun?

    ReplyDelete
  2. owahhhhh....saya punya google kot problem.....hehehhehehe...
    pnjang pn x pe kak fizah....kongsi ilmu kn...saya suke saya suke!!! hehehe
    kena simpan resit ni....supaya taw kemana mghilang nye duit.... duit mcm air mengalir pn ade walhal x beli pape pn...

    ReplyDelete