mArI kaWAn-KAwAn

Friday, 9 May 2014

Dilemma Kasut KonVokesyen

Assalamualaikum

ermmm....sgt delima...mana satu yg nak dipakai....
tu baru nak konvo tu...ni yg dinamakan wanita...yo lah sgt
ye lah... ape yg indah sebagai  student selepas menamatkan sesi pembelajaranya... melainkan menantikan detik konvokesyen....ke aku sorg je yg rasa mcm tu???
ye lah dulu masa dip mak n ayah x dpt dtg...masalah transportation kate kn...ni insyaAllah lah dpt g... nak nak g sehari sebelum konvokesyen ade majlis menggondolkan kepala cucunda  baru ayahanda aku(+kenduri kawin sepupu ank buah)...excited org dah lama x dpt cucu...
 berbalik kepada...dilema aku tu....

mana nak pakai oiiiiii

ayahanda tak bagi beli kasut baru...dia kata "kasut ko dah banyak" mane de banyak la.....dah rosak...mengalami proses penggelupasan kulit...hohohoi...

masa nak g beli masa hari buruh kat sogo ritu...dah pulak ada perhimpunan baju merah tu ha...dah kacau program...hanya sempat mengukur jalan masjid india...hahhaha

saat jam 2.25 minit pagi 10 haribulan mei dan sepatutnya aku dah nak tidur kerana nak bertolak p ambik jubah konvo....namun aku masih x mampu untk mmbuat pilihan...kakak2 aku hanya membenarkan 2 pasang kasut untuk dibawa....kata x muat kete...aduhaiiiiii....

 ni jer yg ade.... ni yg ayahanda kata banyak...ohhh tidakkk

 baru pakai beberapa kali....rasa nk pakai yg ni tapi...ermmm rendah dr yg lain, aku rendah takut nampak sgt pendek dlm gambar konvo nnti

dah pakai masa konvo dip....pilihan kawanku dulu

dah pakai banyak kali, turun naik bas, komuter lrt dan sekutu baginye....dah ade penggelupasan...ohhh syg...sgt sedap ini crocodile

x penah pakai...beli disebuah kedai di kota bandung....bila pulang ke tanah air, kurasa...ohhh buang tebiat nye aku mmbeli ini kasut...ade lagi sepasang aku beli...tidak termasuk senarai kasut dilema....

cer teka kasut yg mana aku pakai time konvo nnti....12 mei ade jawapan...ari ni x de jawapan lg

ni baru kasut nak konvo, ape punya olang lah atu ni yaiiii yaiiii...ohoiiiiii

p/s: ku taw ayahanda tak kasi beli kasut baru, kerana sejak dulu ayahanda mengajar kami pakai apa yg ada, berjimat, cermat.....hanya 1....ohhhh sadissss




p/s: tEgURlaH dAn peRBETuLKAn laH sEkiranya Aku saLah....mmmmmuahhhh

1 comment: